Odżywianie a wysiłek fizyczny

W trakcie wysiłku fizycznego spalamy nie tylko energię, ale tracimy też dużo składników mineralnych, witamin i wody. By w pełni czerpać korzyści z zajęć na siłowni lub sali fitness, warto zadbać o odpowiednie ich uzupełnienie. Prawidłowe odżywianie jest szczególnie ważne w przypadku osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z treningami!

Decydując się na zmianę trybu życia na bardziej aktywny, pamiętaj, by:

  • zjadać codziennie 5-6 niewielkich posiłków, regularnie co 2-3 godziny, dzięki czemu twój organizm nie będzie odkładał tkanki tłuszczowej „na później”,
  • niezbyt obfity posiłek poprzedzający wizytę w klubie spożyj maksymalnie 1,5 godziny przed treningiem – unikaj potraw ciężkostrawnych, tłustych i surowych, wybierz danie, które składa się z węglowodanów złożonych lub białek zwierzęcych, które dostarczają energii i chronią nasze mięśnie,
  • pij w trakcie treningu – najlepiej co kilka minut bierz małe łyki wody, które najwydajniej nawadniają organizm,
  • po treningu sięgnij po węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym – suszone owoce, dojrzałe owoce, sok owocowy, które szybko odbudowują w mięśniach rezerwy energii zużyte w czasie treningu,
  • na kolację po treningu zjedz niewielki produkt białkowy – jogurt, serek lub twarożek,
  • nie zapominaj o suplementacji magnezu, który dostarczysz organizmowi podczas spożywania orzechów, pełnoziarnistego pieczywa czy pestek dyni. Unikniesz dzięki temu bolesnych skurczy i kołatania serca,
  • jedz pokarmy bogate w żelazo – mięso wieprzowe i wołowe, które dostarczają komórkom tlen, na który zapotrzebowanie rośnie w trakcie treningów.
Komentarze zostały zablokowane.